Publicerad

Våra kunder ger oss fortsatt MVG
Borlänge Energi får fortsatt toppbetyg av kunder. I årets kundundersökning landar vårt nöjd-kund-index (NKI) på ”Mycket väl godkänt”. Kunderna beskriver Borlänge Energi som driftsäkert, kundnära och lokalt förankrat.
– Vi är stolta över att kunderna ger oss förtroende. Att de beskriver oss som stabila, pålitliga och lättillgängliga visar att vårt dagliga arbete med kvalitet och bemötande gör skillnad, säger Mats-Erik Olofsson, vd på Borlänge Energi.
De områden som får allra högst betyg är leveranssäkerhet, bemötande och tillgänglighet. Många av kunderna lyfter även sin uppskattning över Borlänge Energis miljöarbete och lokala engagemang.
”Det är just enkelheten som är så bra med Borlänge Energi”, som en kund uttrycker det.
Samtidigt visar undersökningen att kunderna har höga förväntningar, framför allt på de digitala tjänsterna. Flera kommentarer gäller vår app, som många använder och uppskattar, men önskar att den är mer användarvänlig.
– Kundernas synpunkter är värdefulla. De hjälper oss att prioritera rätt i vår utveckling. Vi kommer att fortsätta modernisera våra digitala tjänster så att de blir ännu enklare och mer tillgängliga för alla, säger Mikael Ringi, marknadschef.
Undersökningen genomfördes av TMJ Group under sommaren och omfattade alla Borlänge Energis affärsområden. Resultatet visar att Borlänge Energi fortsätter vara ett företag som kunderna både litar på och gärna rekommenderar.
Skriv ut