Publicerad

Digitalisering som förenklar Borlängebornas vardag
Borlänge Energi fortsätter att utveckla smarta tjänster som underlättar och effektiviserar vardagen för Borlängeborna. Ett exempel är tjänsten sophämtningsaviseringar som finns tillgänglig i vår app.
Vår app är i första hand utvecklad för privatkunder, även om företag och föreningar kan använda den. En viktig utmaning och målsättning med Borlänge Energis app är att utveckla tjänster som bidrar till att kunderna själva kan lösa många av sina frågeställningar och samtidigt få möjligheten att ha större kontroll över sina energitjänster, via digitala tjänster.
-Införandet av sophämtningsaviseringar till våra privatkunder är ett exempel på hur vi arbetar med att digitalisera våra kärnverksamheters tjänster till slutkund, säger Camilla Fridén ansvarig för Borlänge Energis digitala kanaler.
Framtiden är digital och hållbar
För Borlänge Energi handlar digitaliseringen om att ta ett samhällsansvar och skapa värde för Borlängeborna. Vi planerar att fortsättningsvis ligga i framkant med digitala lösningar för att stärka vår samhällsservice och bidra till en mer hållbar framtid.
Sophämtningsaviseringar, som vi erbjuder i vår app, gör att kunderna blir påminda om att ställa fram sina kärl på rätt dag. Detta minimerar risken för missade tömningar eller att kunden inte kan sortera sitt avfall rätt när sopkärlen är fulla.
-Vi ser aviseringstjänsten som ett bevis på att vi är på väg framåt, och vi är inspirerade att fortsätta utveckla tjänster som gör skillnad i kundens vardag, säger Mikael Ringi, marknadschef på Borlänge Energi.
Vi finns i Borlängebornas värld och vardag
Införandet av sophämtningsaviseringar introducerades i en kampanj som skulle komma nära Borlängeborna och samtidigt visa våra smidiga digitala lösningar där vi skapar nytta i våra kunders värld och vardag.
Med kampanjen för sophämtningsaviseringar ville vi inte bara informera om vår app, utan också engagera Borlängeborna på ett personligt och meningsfullt sätt genom att uppmuntra våra kunder att tagga familjemedlemmar om vem som behövde bli påmind.
-Det lokala greppet gjorde att många kände igen sig och upplevde budskapet som genuint och nära. Filmerna blev vardagsnära med en humoristisk ton för att tala till Borlängeborna, säger Felicia Casselbrant, ansvarig för Borlänge Energis grafiska profil.
Hur gick kampanjen?
Kampanjen nådde en bred publik och resulterade i 424 nya nedladdningar, vilket motsvarade vår målsättning om en konverteringsgrad på 2 %. Kampanjen exponerades för över 85 000 Android-användare och 17 600 iPhone-användare, vilket visar att vi effektivt nådde vår målgrupp. På Youtube såg 24 % av tittarna våra kampanjfilmer hela vägen till slutet, vilket innebar 11 500 fullständiga visningar.