Publicerad
Varning för bedrägerier
Vi har fått information om att vissa av våra kunder blivit kontaktade angående sina elräkningar och uppmanade att legitimera sig med bank-id. Det är inte vi som tagit kontakt.
Kunderna till flera elbolag har råkat ut för samma sak den senaste tiden. Informationen som dessa bedragare ger har handlat om att man ska få pengar tillbaka eller att det blivit något fel och att strömmen kommer att stängas av om man inte rättar till problemet genom att legitimera sin via bank-id.
Vi på Borlänge Energi vill vara tydliga med att vi inte använder den typen av arbetsmetod och att vi aldrig ber någon om bank-id legitimering över telefon. Vi vill därför uppmana till stor försiktighet.
Du är alltid välkommen att kontakta oss via telefon om du vill kontrollera något som har med dina tjänster hos oss att göra. Vi har flera kontaktvägar du kan använda till exempel chatten här på hemsidan, telefon till Kundservice: 0243- 730 00 eller e-post kund@borlange-energi.se