Borlänge kommuns logotyp

Fakturafrågor

När får jag min faktura?

Alla kunder får sin faktura månadsvis. Att fakturera månadsvis följer våra avläsningar, då vi enligt lag är skyldiga att läsa av mätare på el minst en gång i månaden. Från och med 1 januari 2015 gällde detta även fjärrvärme.

Kivra

Har du ett konto hos Kivra? Då ersätts från och med januari 2022 pappersutskicket med att dina fakturor från oss skickas direkt till din digitala brevlåda för hantering.

Om du fortsatt vill ha din faktura via post behöver du gå in i Kivra-appen och anpassa hur du vill ha ditt innehåll från oss..

Så här gör du:

  1. Logga in på Kivra.
  2. Tryck på inställningar i menyn
  3. Klicka på avsändare
  4. Välj kategori:Leta fram ”Borlänge Energi.”
  5. Avmarkera digital post från avsändaren.

När detta är gjort får du din faktura som tidigare.

Här kan du läsa mer: https://kivra.se/sv/privat/hjalp

E-faktura

Du som har Internetbank har möjlighet till att få din faktura elektroniskt från oss. Fakturan skickas till din Internetbank och sedan betalas den enkelt och bekvämt därifrån. Anmälan om e-faktura görs enklast när du är inloggad hos din Internetbank. Får du problem med att se din e-faktura måste du kontakta din bank.

Autogiro

Du kan betala din faktura enkelt och bekvämt via autogiro. Fakturabeloppet överförs då automatiskt till oss från ditt konto. Det enda du behöver göra är att se till att det finns pengar på kontot dagen före förfallodagen. Betalningen bekräftas i bankens vanliga kontoutdrag. Fakturan får du till Kivra om du har konto där. För att få fakturan på annat sätt se avsnittet om Kivra högre upp på sidan. 

Du kan beställa autogiro på två olika sätt:

Senast uppdaterad:

Information om cookies

Imbox använder cookies som behöver godkännas för att den ska fungera fullt ut.

Läs mer och hantera cookies