Felanmälan
Teknisk support görs alltid till din tjänsteleverantör
Innan du gör en felanmälan
- Kontrollera att alla kablar är ordentligt anslutna
- Kontrollera att alla lampor lyser eller blinkar på din utrustning (dator, TV-box, router, telefondosa eller liknande)
- Starta om all utrustning genom att dra ur alla strömsladdar och koppla in dem igen efter 10-15 minuter
- Om du har möjlighet, koppla in dig direkt från Internetuttaget (konverter eller RG) till datorn
Så här går en felanmälan till
- Kontakta din leverantör
- Leverantören felsöker tillsammans med kund över telefon
- Leverantören löser ditt problem eller finner att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet
- Leverantören kontaktar Stadsnätet för att göra felanmälan
- Stadsnätet felsöker och lämnar besked till leverantören med felsökningsresultat. I förekommande fall så vidarebefordrar vi ärendet till fastighetsnätsbyggaren
- Leverantören återkommer till dig med besked
Senast uppdaterad: