Borlänge kommun

Elnätet i Borlänge

Borlänge Energi Elnäts huvuduppdrag är att förse Borlängeborna med el dygnet runt, 365 dagar om året. Vår beredskap är god och målet är högt ställt. Vi arbetar långsiktigt med förnyelse och underhåll och hjälper dig när du vill ansluta en ny anläggning eller ändra i befintlig.

Ny eller ändrad anläggning?

Har du behov av en ny elanläggning eller vill du ändra en befintlig genom till exempel höjning/sänkning av mätarsäkring eller flytta av mätarskåp. Kontakta en elinstallatör i ett tidigt skede som hjälper er med arbetet. Elinstallatörer hänvisar vi till föranmälan.nu, en kostnadsfri tjänst för effektiv hantering av ärenden.
Ny eller ändrad elanläggning

Kolla innan du gräver

Visste du att den vanligaste orsakten till strömavbrott i Borlänge är avgrävda kablar?

Det är inte alltid enkelt att veta vem som har ledningar i marken, även när det handlar om den egna tomten.Genom att använda Ledningskollen.se får du snabbt och enkelt besked om var ledningar och kablar finns nergrävda. Tjänsten är gratis för dig som användare och ett bra sätt att undvika grävskador.

Besök Ledningskollen.se

Har du strömavbrott?

De flesta strömavbrott orsakas av fel i elanläggningen som finns i hemmet eller på arbetsplatsen. Det finns några saker som du kan kontrollera själv innan du kontaktar elinstallatören, fastighetsägaren eller Borlänge Energi.
Mer om strömavbrott

Om du drabbats av strömavbrott eller andra akuta problem som hör till vårt elnät kan du alltid nå oss på telefon 0243-730 00. Se aktuell driftinformation

En elmontör visar en elmätare på utsidan av ett hus.

Din elmätare

Du som är ansluten till vårt elnät har en elmätare. Den mäter din faktiska elförbrukning som sedan ligger till grund för fakturering. Just nu pågår ett stort arbete där en ny mer kundvänlig generation elmätare tar plats i hela Borlänge.
Mer om din elmätare

Under Mina sidor på vår hemsida kan du logga in för att se din elförbrukning.

  • Ingen giltig användare vald.