Information med anledning av coronaviruset

I en tid med mycket oro har vi på Borlänge Energi ett viktigt budskap till dig som bor, jobbar eller befinner dig i Borlänge. Vi vill att du ska känna dig trygg med att vi planerar för och prioriterar vårt arbete så att nyttigheter du använder varje dag kommer att fortsätta levereras. Vi har höjt beredskapen och står väl rustade.

 

Till dig som planerar att besöka oss!

Viktig information om rutiner kring Corona.
Med anledning av den nuvarande utvecklingen av Corona-viruset (Covid-19) har vi på Borlänge Energi vidtagit några förebyggande försiktighetsåtgärder med omtanke för varandra.

Om du känner dig sjuk med snuva, hosta eller feber, även vid lindriga symtom, ber vi dig att vänta med ditt besök tills du är frisk igen.

Behöver du komma i kontakt med oss kan du använda någon av följande kontaktvägar

Telefonnummer: 0243- 730 00
E-post: kund@borlange-energi.se

Tack för ert samarbete!

Kapaciteten i Borlänge stadsnät

Kapaciteten i vårt nät är mycket god, med goda förutsättningar för distansarbete.

Det är inte bara bredbandsnäten som avgör hur bra det går att använda digitala verktyg. Även olika tjänster (till exempel videosamtal) kan ha vissa begränsningar, samt vilken utrustning som finns för wifi.

För att säkerställa att det ska fungera för många anställda att kunna arbeta hemifrån, måste man även säkerställa kapaciteten i en organisations interna it-miljö. Det rör sig bland annat om vilken kapacitet som man som organisation och som privatperson har köpt av sin tjänsteleverantör, vilken typ av digitala verktyg som används och hur dessa används.

Om man upplever störningar vid hemarbete så är ett tips att inte köra streamingtjänster såsom SVT Play, HBO, Netflix etc samtidigt - Dessa tar "mycket" bandbredd.

Vi övervakar kontinuerligt vårt nät och bandbredden och den har ökat, men det är långt kvar tills vi ser att vi måste sätta in åtgärder.

EPiTrace logger