Vanliga frågor i samband med flytt

Jag ska flytta – hur gör jag?

Anmäl din flytt till oss i god tid!
När du anmäler din utflytt till oss kan du gå in på "Mina Sidor", ringa eller mejla så registrerar vi datumet då du inte längre kommer att ha tillgång till din bostad/lokal. Abonnemangen som sägs upp i samband med flytten är el, vatten/avlopp, fjärrvärme, renhållning samt stadsnät. Tänk på att stadsnätet även måste sägas upp till din tjänsteleverantör.

Elhandelsavtalet behöver inte sägas upp i samband med utflytt. Det upphör med automatik när elnätsavtalet upphör.

Är det någon uppsägningstid?

Ja, vi tillämpar 1 månads uppsägningstid. Uppsägningstiden går att förkorta om den nya kunden godkänner att ta över abonnemanget tidigare. Vi kan dock inte registrera flyttar bakåt i tiden.

Kostar det något att flytta?

Nej, vi har ingen flyttavgift.

Måste jag själv läsa av mina mätare för el/vatten/fjärrvärme i samband med flytt?

I de flesta fall fjärravläser vi mätarna vid flyttdagen. Är mätarna fortfarande manuellt avlästa kan vi hjälpa dig att läsa av dem kostnadsfritt.

Jag ska flytta in – hur gör jag?

Du är alltid välkommen att ringa eller mejla oss för att teckna abonnemang för elnät, elhandel, vatten och avlopp, fjärrvärme, renhållning och stadsnät. För att du ska få en bra start i din nya bostad/lokal är det viktigt att du anmäler din flytt till oss, gärna i god tid före inflyttningsdatum.

 

EPiTrace logger