Länk till startsidan

Vanliga frågor i samband med flytt

Jag ska flytta – vad gör jag med min el?

Elabonnemanget tillhör anläggningen, med kunden som kontraktsägare.
När du anmäler din flytt till oss registrerar vi utflyttningsdatumet då någon annan tar över abonnemanget. Har du andra produkter på din anläggning såsom fjärrvärme, vatten, renhållning eller stadsnät så är det viktigt att dessa sägs upp samtidigt.

Är det någon uppsägningstid?

Ja, vi har 1 månads uppsägningstid.

Vad händer om jag inte anmäler min flytt i tid?

Då vi inte kan registrera flyttar bakåt i tiden så kommer du att stå för kontraktet fram till dagen då anmälan kommer in till oss. Detta medför att du riskerar att få betala för el som den som flyttat in efter dig förbrukat.

Kostar det något att flytta?

Nej, vi tar ingen avgift för det.

Måste jag själv läsa av mätarna?

I de allra flesta fall finns en fjärravläst mätare monterad, och då tar vi hem ställning automatiskt. På vatten och fjärrvärme finns ännu ingen fjärravläsning så den läses av vår personal efter bokning av flyttläsning.

Jag ska flytta in – hur gör jag?

För att du ska få en bra start i din nya bostad/lokal är det viktigt att du anmäler inflyttning till oss i god tid före inflyttningsdatum. Om oturen skulle varit framme och du missat att anmäla inflytt kan elleveransen vara frånkopplad. Kontakta då vår kundfakturering Tel: 0243-731 00 vardagar före kl. 15.00 för att garanterat få elen påkopplad kostnadsfritt samma dag du ringer.
Efter kl. 15.00 finns två möjligheter; antingen får man vänta till nästa vardag (för att få det kostnadsfritt) eller så betalar man en avgift för påkoppling som för närvarande är 800 kr.

Skriv ut

Kontakta oss

Faktura- och abonnemangsfrågor
Telefon: 0243-731 00
Öppet: Måndag-fredag 07.30-16.00
Skicka e-post