Länk till startsidan

Vanliga frågor i samband med flytt

Jag ska flytta – hur går det till?

Du kan antingen ringa eller maila oss angående din flytt. När du anmäler din flytt till oss så registrerar vi datumet då du inte längre kommer att ha tillgång till din bostad/lokal. Abonnemangen som sägs upp i samband med flytten är el, vatten/avlopp, fjärrvärme, renhållning samt stadsnät. Tänk på att stadsnätet även måste sägas upp till din tjänstleverantör.

Är det någon uppsägningstid?

Ja, vi tillämpar 1 månads uppsägningstid. Uppsägningstiden går att förkorta om den nya kunden godkänner att ta över abonnemanget tidigare. Vi kan dock inte registrera flyttar bakåt i tiden.

Kostar det något att flytta?

Nej, vi har ingen flyttavgift.

Måste jag själv läsa av mina mätare för el/vatten/fjärrvärme i samband med flytt?

I de allra flesta fall är numera mätarna fjärravlästa, vilket betyder att vi automatiskt kan registrera mätarställningarna. I de fall då mätarna fortfarande är manuellt avlästa kan vi hjälpa dig att läsa av dem kostnadsfritt.

Jag ska flytta in – hur gör jag?

För att du ska få en bra start i din nya bostad/lokal är det viktigt att du anmäler din inflytt till oss, gärna i god tid före inflyttningsdatum. Om du missat att anmäla inflytt kan elleveransen vara frånkopplad. För att få elen påkopplad kontaktar du vår kundservice. Kontaktar du oss före 15:00 får du elen påkopplad kostnadsfritt. Efter 15:00 kan du välja på att antingen vänta tills nästa vardag, för att få elen påkopplad kostnadsfritt, alternativt betala en avgift för påkoppling som för närvarande är 800kr.
Skriv ut

Kontakta oss

Faktura- och abonnemangsfrågor
Telefon: 0243-731 00
Öppet: Måndag-fredag 07.30-16.00
Skicka e-post