Länk till startsidan

Vanliga frågor i samband med flytt

Jag ska flytta – vad gör jag med produkterna på min anläggning?

Elabonnemanget tillhör anläggningen, med kunden som kontraktsägare.
När du anmäler din flytt till oss registrerar vi utflyttningsdatumet då någon annan tar över abonnemanget. Har du andra produkter på din anläggning såsom fjärrvärme, vatten, renhållning eller stadsnät så är det viktigt att dessa sägs upp samtidigt.

Är det någon uppsägningstid?

Nej, men för att det ska vara problemfritt för Er så önskar vi ta emot er anmälan minst en månad före flytt.   

Vad händer om jag inte anmäler min flytt i tid?

Då vi inte kan registrera flyttar bakåt i tiden så kommer du att stå för kontraktet fram till dagen då anmälan kommer in till oss. Detta medför att du riskerar att få betala för el som den som flyttat in efter dig förbrukat.

Kostar det något att flytta?

Nej, vi tar ingen avgift för det.

Måste jag själv läsa av mätarna?

I de allra flesta fall finns fjärravlästa mätare monterade, och då tar vi hem ställningar automatiskt.

Jag ska flytta in – hur gör jag?

För att du ska få en bra start i din nya bostad/lokal är det viktigt att du anmäler inflyttning till oss i god tid före inflyttningsdatum. Om du missat att anmäla inflytt kan elleveransen vara frånkopplad. För att få elen påkopplad kontaktar du vår kundservice på tel: 0243-731 00. Kontaktar du oss före 15:00 får du elen påkopplad kostnadsfritt. Efter 15:00 kan du välja på att antingen vänta tills nästa vardag, för att få elen påkopplad kostandsfritt, alternativt betala en avgift för påkoppling som för närvarande är 800kr.

Skriv ut

Kontakta oss

Faktura- och abonnemangsfrågor
Telefon: 0243-731 00
Öppet: Måndag-fredag 07.30-16.00
Skicka e-post