Mina sidor

Felanmälan

När något inte fungerar som det ska blir vi glada för din felanmälan så att vi kan komma tillrätta med problemet.

Akuta fel

Du kan ringa oss dygnet runt om du behöver anmäla akuta och allvarliga fel på elnät, fjärrvärme eller vatten och avlopp. Utanför kontorstid är det endast telefon som gäller.

Telefon: 0243-730 00

Använd gärna appen för felanmälan

Fördelen med felanmälan via appen är att du på ett mycket enkelt sätt kan skicka med bilder och platsinformation.Det underlättar i många av våra verksamheter till exempel i ärenden kopplade till stadsmiljö.

I appen kan du förutom felanmälan också chatta med oss, läsa driftinformation och logga in på "Mina sidor":

Appen som är helt gratis hittar du på App Store om du använder iPhone eller på Google Play om du har en Android. Sök på Borlänge Energi så kommer den upp direkt eller använd länkarna för att komma direkt till nedladdningssidan.

Hämta appen i Google Play Länk till annan webbplats.

Hämta appen i AppStore Länk till annan webbplats.

Är det en skadeanmälan?

Vid person- eller egendomsskada där Borlänge Energi är ansvarig för verksamhet eller ledningsägare och om du anser att bolaget orsakat skada genom vårdslöshet eller försummelse (enligt skadeståndslagen) ska du istället för en felanmälan fylla i blanketten:
Skadeanmälan Borlänge Energi Pdf, 226.6 kB.

Felanmäl här på hemsidan

Min felanmälan rör följande område * (obligatorisk)
Min felanmälan rör följande område









Ange gärna GPS-koordinater och annan information som kan beskriva felet

Dina kontaktuppgifter
Dina kontaktuppgifter